P-38 Lightning in action

ETO, PTO, MTO, CBI
Uživatelský avatar
Luboš Pavel
Příspěvky: 1893
Registrován: 13 dub 2012, 09:37

Re: P-38 Lightning in action

Příspěvek od Luboš Pavel »

Není zač :wave:

Až zase na nějaké pěkné narazím, dám je sem ;)
Uživatelský avatar
Mirek Riha
Příspěvky: 1925
Registrován: 11 dub 2012, 11:48
Bydliště: Praha - nedaleko sluje Pantherů
Kontaktovat uživatele:

Re: P-38 Lightning in action

Příspěvek od Mirek Riha »

P-38 převážně od 474 FG
Přílohy
p38_09x90.JPG
p38_09x91.JPG
p38_09x92.JPG
p38_09x93.JPG
p38_09x94.JPG
p38_09x95.JPG
p38_09x96.JPG
p38_09x97.JPG
p38_09x98.JPG
Uživatelský avatar
Mirek Riha
Příspěvky: 1925
Registrován: 11 dub 2012, 11:48
Bydliště: Praha - nedaleko sluje Pantherů
Kontaktovat uživatele:

Re: P-38 Lightning in action

Příspěvek od Mirek Riha »

;)
Přílohy
p38_01x11.JPG
Braňo Herain
Příspěvky: 286
Registrován: 28 čer 2012, 19:22
Bydliště: Dubovany,Slovensko

Re: P-38 Lightning in action

Příspěvek od Braňo Herain »

skúsim sa opýtať tu:aký je rozdiel medzi verziami L a J?
Uživatelský avatar
Pajki
Příspěvky: 723
Registrován: 07 lis 2013, 14:05
Bydliště: Stropkov - Slovenska republika

Re: P-38 Lightning in action

Příspěvek od Pajki »

Ak mozem ...tak z hlavy...P-38 sa velmi , velmi zle ovladal pri vysokych rychlostiach obzvlast pri strmhlavom lete..L malo silnejsie motory , aileron boostery , ktore mimoriadne zlepsili ovladanie stroja pri vysokej rychlosti ( udajne az na uroven jednomotorovych stihaciek ) . L-ko malo akusi verziu aerodynamickej brzdy ( nebola to brzda v pravom slova zmysle ) , boli to klapky ktore sa vysuvali na spodnej casti kridla a umoznovali vyberat strmhlavy let lahsie ....myslim ,ze sa to volalo fowlerove klapky....navonok sa L odlisovalo inak nesenou vyzbrojou . Stromcekove Hvary , J-cko trupkove Hvary , L-ko az 6 zavesnikov pre bomby ...
Ohen nemozno zabalit do papiera ...
Uživatelský avatar
mess
Příspěvky: 3074
Registrován: 11 dub 2012, 12:40
Bydliště: Pragl city!
Kontaktovat uživatele:

Re: P-38 Lightning in action

Příspěvek od mess »

Doplnim dle IA - ta aerodynamicka brzda tam byla pro zabraneni zvedani nosu pri stremhlavem letu. Dal Lko dostalo posilovace na kridelka a dalsi zavesne body pod kridla (pro rakety).

M.
Martin Benko, vlastni rukou
KPM Prosek Panthers
Otisaq
Příspěvky: 45
Registrován: 06 kvě 2012, 11:03

Re: P-38 Lightning in action

Příspěvek od Otisaq »

Pokud jde o ty male klapky pod kridly na ten stremhlavy let, videl sem v nejake knizce, ze uz se pouzivaly i u nekterych Jckach, hlavne posledni serii. Napriklad academacka P-38J ve 48 ty klapky ma. Takze pokud nevis konkretni vyrobni blok Jcka nebo Lka, tak to je temer stejne letadlo. A jde o ty hvary..jak bylo napsano driv :-)
Otisaq
Příspěvky: 45
Registrován: 06 kvě 2012, 11:03

Re: P-38 Lightning in action

Příspěvek od Otisaq »

Jeste z wiki:

The P-38J-25-LO production block also introduced hydraulically boosted ailerons, one of the first times such a system was fitted to a fighter. This significantly improved the Lightning's rate of roll and reduced control forces for the pilot. This production block and the following P-38L model are considered the definitive Lightnings, and Lockheed ramped up production, working with subcontractors across the country to produce hundreds of Lightnings each month.
Odpovědět

Zpět na „USAAF 1939-1945“