Není zač
Až zase na nějaké pěkné narazím, dám je sem
P-38 Lightning in action
- Mirek Riha
- Příspěvky: 1925
- Registrován: 11 dub 2012, 11:48
- Bydliště: Praha - nedaleko sluje Pantherů
- Kontaktovat uživatele:
- Mirek Riha
- Příspěvky: 1925
- Registrován: 11 dub 2012, 11:48
- Bydliště: Praha - nedaleko sluje Pantherů
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: 28 čer 2012, 19:22
- Bydliště: Dubovany,Slovensko
Re: P-38 Lightning in action
skúsim sa opýtať tu:aký je rozdiel medzi verziami L a J?
- Pajki
- Příspěvky: 723
- Registrován: 07 lis 2013, 14:05
- Bydliště: Stropkov - Slovenska republika
Re: P-38 Lightning in action
Ak mozem ...tak z hlavy...P-38 sa velmi , velmi zle ovladal pri vysokych rychlostiach obzvlast pri strmhlavom lete..L malo silnejsie motory , aileron boostery , ktore mimoriadne zlepsili ovladanie stroja pri vysokej rychlosti ( udajne az na uroven jednomotorovych stihaciek ) . L-ko malo akusi verziu aerodynamickej brzdy ( nebola to brzda v pravom slova zmysle ) , boli to klapky ktore sa vysuvali na spodnej casti kridla a umoznovali vyberat strmhlavy let lahsie ....myslim ,ze sa to volalo fowlerove klapky....navonok sa L odlisovalo inak nesenou vyzbrojou . Stromcekove Hvary , J-cko trupkove Hvary , L-ko az 6 zavesnikov pre bomby ...
Ohen nemozno zabalit do papiera ...
- mess
- Příspěvky: 3077
- Registrován: 11 dub 2012, 12:40
- Bydliště: Pragl city!
- Kontaktovat uživatele:
Re: P-38 Lightning in action
Doplnim dle IA - ta aerodynamicka brzda tam byla pro zabraneni zvedani nosu pri stremhlavem letu. Dal Lko dostalo posilovace na kridelka a dalsi zavesne body pod kridla (pro rakety).
M.
M.
Martin Benko, vlastni rukou
KPM Prosek Panthers
KPM Prosek Panthers
-
- Příspěvky: 45
- Registrován: 06 kvě 2012, 11:03
Re: P-38 Lightning in action
Pokud jde o ty male klapky pod kridly na ten stremhlavy let, videl sem v nejake knizce, ze uz se pouzivaly i u nekterych Jckach, hlavne posledni serii. Napriklad academacka P-38J ve 48 ty klapky ma. Takze pokud nevis konkretni vyrobni blok Jcka nebo Lka, tak to je temer stejne letadlo. A jde o ty hvary..jak bylo napsano driv
-
- Příspěvky: 45
- Registrován: 06 kvě 2012, 11:03
Re: P-38 Lightning in action
Jeste z wiki:
The P-38J-25-LO production block also introduced hydraulically boosted ailerons, one of the first times such a system was fitted to a fighter. This significantly improved the Lightning's rate of roll and reduced control forces for the pilot. This production block and the following P-38L model are considered the definitive Lightnings, and Lockheed ramped up production, working with subcontractors across the country to produce hundreds of Lightnings each month.
The P-38J-25-LO production block also introduced hydraulically boosted ailerons, one of the first times such a system was fitted to a fighter. This significantly improved the Lightning's rate of roll and reduced control forces for the pilot. This production block and the following P-38L model are considered the definitive Lightnings, and Lockheed ramped up production, working with subcontractors across the country to produce hundreds of Lightnings each month.