Stránka 2 z 2

Re: P-38 Lightning in action

Napsal: 05 čer 2012, 18:23
od Luboš Pavel
Není zač :wave:

Až zase na nějaké pěkné narazím, dám je sem ;)

Re: P-38 Lightning in action

Napsal: 09 dub 2013, 13:54
od Mirek Riha
P-38 převážně od 474 FG

Re: P-38 Lightning in action

Napsal: 01 říj 2013, 07:04
od Mirek Riha
;)

Re: P-38 Lightning in action

Napsal: 20 kvě 2014, 16:19
od Braňo Herain
skúsim sa opýtať tu:aký je rozdiel medzi verziami L a J?

Re: P-38 Lightning in action

Napsal: 20 kvě 2014, 19:05
od Pajki
Ak mozem ...tak z hlavy...P-38 sa velmi , velmi zle ovladal pri vysokych rychlostiach obzvlast pri strmhlavom lete..L malo silnejsie motory , aileron boostery , ktore mimoriadne zlepsili ovladanie stroja pri vysokej rychlosti ( udajne az na uroven jednomotorovych stihaciek ) . L-ko malo akusi verziu aerodynamickej brzdy ( nebola to brzda v pravom slova zmysle ) , boli to klapky ktore sa vysuvali na spodnej casti kridla a umoznovali vyberat strmhlavy let lahsie ....myslim ,ze sa to volalo fowlerove klapky....navonok sa L odlisovalo inak nesenou vyzbrojou . Stromcekove Hvary , J-cko trupkove Hvary , L-ko az 6 zavesnikov pre bomby ...

Re: P-38 Lightning in action

Napsal: 20 kvě 2014, 19:27
od mess
Doplnim dle IA - ta aerodynamicka brzda tam byla pro zabraneni zvedani nosu pri stremhlavem letu. Dal Lko dostalo posilovace na kridelka a dalsi zavesne body pod kridla (pro rakety).

M.

Re: P-38 Lightning in action

Napsal: 22 kvě 2014, 17:08
od Otisaq
Pokud jde o ty male klapky pod kridly na ten stremhlavy let, videl sem v nejake knizce, ze uz se pouzivaly i u nekterych Jckach, hlavne posledni serii. Napriklad academacka P-38J ve 48 ty klapky ma. Takze pokud nevis konkretni vyrobni blok Jcka nebo Lka, tak to je temer stejne letadlo. A jde o ty hvary..jak bylo napsano driv :-)

Re: P-38 Lightning in action

Napsal: 22 kvě 2014, 17:14
od Otisaq
Jeste z wiki:

The P-38J-25-LO production block also introduced hydraulically boosted ailerons, one of the first times such a system was fitted to a fighter. This significantly improved the Lightning's rate of roll and reduced control forces for the pilot. This production block and the following P-38L model are considered the definitive Lightnings, and Lockheed ramped up production, working with subcontractors across the country to produce hundreds of Lightnings each month.